tisdag 22 februari 2011

Vad gör man inte för...

Att spara lite pengar. Gick upp en halvtimme tidigare i morse så att jag skulle hinna tända i pannan innan jag åkte till jobbet. Till saken hör att jag har sovit alldeles för lite och är ruskigt trött, men allt går om man vill.
Vill passa på att klaga lite över vägen till jobbet, den bästa sträckan är den smala grusväg som går genom skogen. När jag sedan kommer ut på asfaltsvägen är det som att köra radiobil, spårigt och jävligt finns inte så mycket som ett sand korn så långt ögat kan nå. Eftersom jag är lite av en tidsoptimist vad det gäller min transportsträcka, blir jag väldigt stressad när hela bilen kanar genom varje kurva. Och när vägen blev planerad måste vägverket gått på droger för inte en enda kurva är rättdocerad, och för er som tycker att varför klaga över en resa till jobbet! Jag har 5 mil enkel väg... vissa har inte så långt hem till sina föräldrar ens ;)
Btw hade jag en toppen dag på jobbet :) Ibland när jag själv tror att jag inte är tillräcklig, räcker jag till mer!
Ha en tillräcklig tisdag, bjuder på ett citat av Hellmut Walters " Det är typiskt att det finns tidtagare men ingen tidgivare."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar