tisdag 2 februari 2010

Arg som ett bi...

I går kväll upptäckte vi vatten i källaren. Japp ni har gissat rätt, tätt i avloppet. Inte mycket att göra åt, vi fick borta tänderna ute eftersom vi inte vågade spola mer vatten. Gick ut och kollade brunnen och gissa vad....den var full...till bredden. Vi har tömning varje höst, men tyvärr så har vår kära dyngkörare av någon anledning inte tömt vår tank. Hon som svarade på kontoret var mycket hjälpsam, men vad hjälper det jag kan ändå inte gå och skita...Jag hoppas verkligen att de kommer idag och tömmer tanken annars kommer jag att åka hem till dyngköraren och kräva en dusch och toabesök...

Gissa om jag känner mej obetydlig, blir bortglömd av en skittömmare...Om vi hade det allra minsta lilla hus men nej då vi har den största kåken i hela byn, det första man ser.

Nej nu är det slut på skitprat, över till något annat.

Valparna växer så det knakar, och Eya lämnar dom själv lite längre stunder. De andra hundarna har fått nosa på en valp, och det var super spännande. Små tikarna tvättade och var väldigt omhändertagande, roligt att se.

Idag skall jag även gå ner och markträna Ögn, det ser jag framemot men först skall jag bättra på svettlukten genom att ta en repa i skidspåret.


Ha en luktfri tisdag, bjuder på ett citat av Carl Stemheim " Slarv är en omväg " och en bild på hur jag känner mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar