onsdag 10 februari 2010

Friluftsdag

Ja idag har grabben friluftsdag...nu kommer stenåldersminnen tillbaka ;) mina upplevelser av dessa dagar var, endera åka längdskidor eller slalom. Jag avskydde slalom, men eftersom det var nördigt att åka längd blev de slalom. Pest o pina jag tog mej både upp och ner i varierande stilar, orsaken till min något negativa inställning till slalom är att jag är höjdrädd. Jag hade mer eller mindre panik vid varje resa upp eller ner. Och när farten började tillta flyttade jag automatiskt vikten högre och högre upp, till slut förenades jag allt som oftast med marken i ett tumultartat snömoln.


När jag frågade grabben vad han skulle göra säger han jag och en klasskamrat vi tar skotrarna och åker in till stan. Ok lite skillnad från stenålder, ja! Bra tycker jag bättre att de för göra som som är roligt än att bli tvingade att göra något de inte tycker om.

Själv skall jag ut på mina längdskidor om en stund, det är kallare men knallsol och det är det bästa som finns....

Ha en knall onsdag, bjuder på ett citat av, Albert Einstein " Vi måste göra det bästa vi kan. Detta ligger i vårt mänskliga ansvar. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar