måndag 26 oktober 2009

Ny vecka

Ja då är det måndag igen, på ont eller gott. Måndag är ju den dagen i veckan som för många är den jobbigaste, för den ambiösa den bästa. Oavsett vad man tycker om måndagar är den nödvändig utan måndag kommer ingen tisdag eller slutligen fredag.


Hur vi sedan klarar oss igenom en tung måndag får vara upp till var och en, skratt är ju en bra början det gör liksom dagen lite lättare. Rekomenderar absolut inte Brenda Ann Spencers lösning, även om de flesta av oss tänkt tanken på att utrota hela dagen. Mina tankar går idag till en vän som kommer att få sitt tålamod prövat, jag vet att hon är en stark person och hon kommer att klara det galant.



Hur kategoriserar vi våra relationer? Och vad är en vän? I mitt lilla universum är en vän en person som jag litar på och kan anförtro mej till, övriga är kompis/bekant de vet det jag vill att de ska veta.


Att lita på eller att ha tillit till någon är för mej viktigt i en relation, när någon sviker i tillit hamnar den vännen i exil. Jag är den typ av människa som alltid finns där för familj och vänner, med som har mycket svårt att förlåta svek.


Förlåta är något som vi skall kunna göra, tyvärr har inte jag den fina egenskapen att alltid kunna förlåta den som sårar mej.


Min bästa egenskap är att jag är rättvis, min sämsta är orättvis. Jag är säker på att har man det ena har man även motpolen.


Motpol eller motsats, manligt eller kvinnligt, mars eller venus. Vi tycker, tänker, känner och upplever olika, det är det som gör oss till det vi är.


Att vi är olika är det som utmärker oss som individer, och det är det som är vår styrka, vår personliga prägel.


Vi har alla en inre styrka som hjälper oss att komma förbi de hinder som ställs i vår väg, denna måndag tillhör alla starka personer som tar sig fram oavsett hinder.
Ha en ljus måndag, min hund Max i norska Ljördalen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar