onsdag 31 mars 2010

Taxi

Ja jag känner mej som en taxichaufför utan betalning. Men bor vi som vi gör får vi också räkna med lite mer körande. Som jag skrev har grabben show, idag kommer resvägen bli tre resor t o r och det är ca 3 mil enkelväg så summa sumarum blir 18 mil. Om jag kört öster hade jag varit i Örebro väster hade jag hamnat söder om Oslo, mot norr hade jag hamnat i Mora och slutligen söder Vänersborg. Om jag slår ihop resorna jag gjort sedan i söndags har jag kört 60 mil t o r hemmet och Arvika till en kostnad av 811 kronor i bensin.

Jag undrar när våra kära beslutsfattare skall inse att om vi i Sverige skall ha en levande landsbygd måste det ske en förändring. Drivmedel borde subventioneras till vi som tar chansen att låta våra landsbygd leva. Vill tillägga att de buss kommunikationer som finns går 0710, 0950, 1610.
Ha en fortsatt fin kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar