måndag 15 mars 2010

Utpumpad

Ja eller kanske inte. Men den nya pumpen är nu på plats, nu måste allt kopplas och vi måste byta tryckbrytare för den har också följt sin tidigare partner i graven. När allt är på plats skall det bli väldigt skönt att få torka golv, tvätta lite kläder, diska för att slutligen ta mej en lång dusch. Finns det något annat som man är så beroende av som vatten? Det skulle var el, eftersom allt drivs av det. Men jag skulle lätt kunna bo i en stuga utan el en vecka bara jag har vatten, men inte tvärt om.

Snart skall jag åka in till Arvika och hämta grabben, har har varit och gjort audition inför gymnasievalet. Eftersom han sökt musikestet måste han avlägga ett anlagstest, där han skall visa fram sina kunskaper i musik.

Hans huvudinstrument är el-gitarr, och han skall spela två låtar av Joe Satriani Midnight bjuder jag på här sen skall han även spela el-bas Red hot chili Pepper - Dani California och sedan riva av en akustisk låt med tillhörande sång som jag hoppas blir den här

Ha en fin fin eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar