onsdag 31 augusti 2011

Har pippi!

Tog en tur för att låta hundarna få sträcka ut och springa av sig lite. Sagt och gjort parkerar och kopplar av, eftersom vi inte skall träna släpper jag dem med halsband på. Vi går över en liten myr och ca 2 minuter in dundrar hundarna in i en kull med 8 ripor. Oj tänkte jag med musik i öronen och två mycket springsugna hundar, jaja vi var totalt ute i en timme och hade ca 30 ripor i luften. Säger bara en sak lycka till på SGSK huvudprov :) Hädanefter skall jag inte gå ut förberedd...Men det roligaste var att få se Yes i ett praktfullt stånd, innan kusin Buffy kommer som ett bowlingklot och gör strike rakt i i ripkullen. Yes har nog aldrig sprungit så fort :D Som ni förstår bryr inte jag mej så mycket om att unga hundar spricker, jag ser hellre att de har glädjen i att jaga och hitta pippi, resten kommer. Och ni som är av annan åsikt så respekterar jag den, och behöver inte bli övertygad om att ert sätt är bättre ;)
Ha en flygande eftermiddag, själv tänker jag vårda det fåniga leende jag har på läpparna, och bilden av alla ripor och två svartingar i fullsprutt. Tyvärr har jag ingen bild eftersom jag gick och lyssnade på musik :o (vi skulle ju bara ta en springtur)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar