tisdag 16 augusti 2011

Nu kommer den!

Rapporten från helgen. Ankom till Elverum på förkvällen, vi hade fått plats på en egen ö ute i Glomma. Den döptes genast till Manhattan, medan övrig camping blev Bronx vilket blev en rätt bra jämförelse ;)
På vår ö hade vi god plats och det var lungt och skönt, övrig camping var det en massa oljud och buller och fylla...Ja tänk hur det kan bli, nu var det ju faktiskt så att denna helg är en festlighelg. Det är en stor mässa och det är jakthundsutställning, många hundar människor och högt i tak och fest i hela staden.
Det var många år sedan vi låg i tält det skall erkännas, för vi var nog alla lite ringrostiga över att kyliga nätter innebär kylig sovmiljö. Har nog sällan frusit så mycket som jag gjorde denna natt, mina fingrar och tår var vita av köld. Har i veckan investerat i nya sovsäckar, har även beställt en kamin till tältet. Nu skall vi se hur det går under en längre period till helgen.
Hur gick det då på utställningen? Jo jag är riktigt nöjd, Buffy fick VG hon har ju nu kommit upp i unghundsklass och har lite utveckling kvar att göra i sin kropp, detsamma gäller även Bianca. Beisla som är den som växt bäst av flickorna hon fick E och totalt 4. Mycket bra!
Eftersom det var Erik P som var domare hade jag även med Yes, inte för att det var valpbedömning utan för att få en chans att visa upp honom för stamfadern. Eftersom vi endast har komuniserat via e-post och telefon var det trevlig att få ett ansikte att relatera till. Yes är en mycket flott ung hane och jag tror att Erik blev nöjd med vad han såg. Nu är det slut med utställningar för Buffy och Eya de skall ställas igen när de ev. fått en premie på jaktprov. De enda som jag kommer ställa är ev. Akira i Danmark och Yes i junkl men det är ju länge till våren/sommaren. Nu skall vi konsentrera oss på jakten och jaktprov.
Ha nu en koncentrerad tisdag, bjuder på en låt av Hooters en grupp jag lyssnade mycket till long ago!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar