tisdag 25 januari 2011

Tid och otid

Har upplevt ett konstigt fenomen, undra om någon annan varit ut för det. För ganska exakt en månad sedan visade Akira alla tecken på löp, vips var det borta. I går kom hon däremot igång på riktigt denna gång?!? Förra gången svälde hon upp och slemhinnorna ändrade färg, men innan blödningen skulle sätta igång avslutade hon istället sitt löp. Till saken hör att det var ju väldigt kallt, samma gjorde hon i fjol då hon avbröt i 2 månader. Kan hundar stoppa upp löptet pga kylan, eller är hon unik? Akira tycker ju att jag är super jobbig som i tid och otid skall hålla på och kolla henne, men nu är det igång 100% vilket är vi är mycket glada för då är hon redo för vårens jaktprov igen ;)
Ikväll skall det bara bli en riktig slappar kväll, tror att både jag och hundarna behöver en dag utan varken lång prommis eller dressyr. I morgon jobbar jag em/natt så då kommer jag försöka hionna med lite skoter turer innan jobbet.

Ha nu en jobbig tisdag, bjuder på ett ordspråk från Baskien " I morgon, är den lates motto."

4 kommentarer:

  1. Inte alls ovanligt beteende!! Våra hundar är ännu inte tillräckligt sönderavlade utan har en del kvar från sitt ursprung :-)

    SvaraRadera
  2. Då får jag ta detta som något positivt:)Fast att det kan bli lite svårplanerat i framtiden :D

    SvaraRadera
  3. Instämmer, låter bra. Men fan så trist att vänta, vänta, vänta.... jag vill också ha löp här hemma!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja nu får hon minsan inte hålla på sig längre :)

    SvaraRadera