lördag 29 januari 2011

Besök

Idag får vi besök av goda vänner från Drammen, schemat är fullspäckat. Vi skall först ut på en härlig skoter tur med traditionell korvgrillning :) blir garanterat en massa hundprat också.
Hade hoppats på att jag skulle hinna få elementen till spisen men tyvärr så får jag göra om min meny inför kvällen. Hade tänkt helstekt älgfilé och baka en äppelpaj, men det går inte så bra utan ugn. Men jag lagar istället en maträtt som t.o.m blivit omtalad på en blogg, inte den häftigaste maträtt men mycket god. Biffstroganoff ala Helene :) efterrätt få bli glass med rårörda jordgubbar. Tror att vi blir mätta även om älgfilén får ligga kvar i frysen ett tag till. Har nu strimmlat 1,9 kg biff som skall få ligga i en kryddblandning och möra på sig.

Föresten så var jag ju och handlade igår, och eftersom vi tänkte ta en grilltur skulle jag köpa grillkorv. Joda jag la ner 1 kg korv och korvbröd i vagnen och lite annat som jag skulle ha. När jag kommer hem och börjar packa upp maten, så är det inte grillkorv utan varmkorv :( jaja det går alltid åt men nu måste jag iväg och köpa ny korv. Korvbröd får jag också köpa, för jag glömde att lägga in det i skåpet och råkade avlägsna mej en lite stund från köket. Ja ni har gissat rätt! mina svartingar hade en oemotståndlig lust på just korvbröd. Inte en smula korvbröd fanns kvar dock en lemlästad korvbrödspåse. Tur att det finns företag som lever av att tillverka nya matprodukter till sådana som mej :)
Hoppas ni får en levande lördag, bjuder på ett citat av William Cowper " Avsaknaden av bevis är inget bevis för motsatsen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar