torsdag 27 januari 2011

Oj oj

När gud delade ut tur, stod jag sist i kön! Vilket innebär att jag inte ens vinner på vinst varje gång!!!

Vad har nu hänt jo min ugn har lagt av, och det är en utgift som jag inte vill ha nu. Varmluftselementet = trasigt, undervärme elementet = trasig, som tur är hittade jag reservdelar vilket gör att kostnaden inte blir lika stor. Sedan min glädje över att jag beställt pjäxor dog lite, nu finns dom inte i min storlek utan då kan jag få en annan modell fast dyrare :( bättre sko iofs.

Nu struntar jag i allt krångel och fokuserar på den stundande helgen, vi kommer få besök av ett underbart par, kan tänka mej att vi kommer att sitta och skojja och prata till småtimmarna :)
Kylan håller åter ett kallt tag om oss, vi har -20,5 och det är inte mycket roligt man får gjort ute. Men det är kanske bra få jag får gjort lite inne, tvättkorgens botten är synlig och nu skall jag börja fylla upp den igen för nu är det städning på schemat.

Sedan kan jag inte låta bli att småle lite åt nyfikenhet, jag själv är en person som inte har behov av att veta allt om alla. Men jag blir mycket road av när människor jag inte känner går över lik och förkastar sin värdighet pga sin nyfikenhet :D

Bjuder på två motton efter min farmor: Det du inte vet har du inte ont av! Döm inte allt du se, tro inte allt du hör och säg inte allt du vet!

Bjuder på en fantastisk låt av One republic, budskapet ibland är det försent att be om förlåt.

2 kommentarer:

  1. Gaaaa, vad typiskt med ugnen , det får bli korv o blodpudding till middag ett tag framåt då...;-)

    SvaraRadera
  2. Du skall bara veta hur många gånger jag slår på ungen för att inse att jag ingen har :)

    SvaraRadera