fredag 17 september 2010

Val hysteri

Nu är alla knep tillåtna, även att lura oss korkade vanliga människor med rösträtt. Var och en skall rösta för vad de tror på och även på de som kan presentera fakta och statistik. Personligen har jag aldrig trott på de rödas ideologi, jag är absolut inte höginkomsttagare men jag skulle vilja kunna leva av det jag tjänar vilket jag inte kan om de rödgröna kommer i makt igen. Och jag känner att om jag nu råkar spara lite pengar varför skall en viss del av det hamna hos någon annan? Den får väl själv spara eller arbeta ihop sina egna pengar, och ja sjuk kan alla bli. Jag har själv hamnat utanför systemet, jag vet med egen erfarenhet hur det är att vara både sjuk och arbetslös. Hade jag fått lika mycket i fickan som när jag arbetade hade nog inte min motivation varit lika hög för att finna ett nytt arbete igen.

Jag känner verkligen med de människor som hamnar mellan stolarna pga de förändringar som sker, även fast jag själv varit utsatt känner jag att dessa förändringar måste göras. Dels för världen ser inte längre ut som på 30-40 talet som var sossarnas storhetstid, människor blir mer upplysta och ser möjligheter på ett annat sätt, vi har gränsfrihet osv. Sverige kan inte längre fortsätta att vara en trångsynt jantelags nation där alla skall vara lagom, vi måste börja sticka fram näsan och visa att vi är en nation som kan hävda oss. Det skall inte vara så att våra stora företag drar utomlands för att det inte längre är lönsamt att driva verksamhet i hemlandet. Vi som människor måste börja ta ett eget ansvar för vårt liv och kunna leva på att vi tar detta ansvar, inte att staten matar oss med silversked.

Bäst att tillägga att detta är MINA tankar och inget annat. Och jag anser att även om vi har olika meningar så bör man göra sin röst hörd, för det är enda sättet att få till en förändring.

Nu skall jag ut och motionera mej själv och hundar, innan det bär iväg för dygnsjobb.

Ha en en motionerat fredag, bjuder på ett citat av Paul E. Tiek " Att hävda att man är en demokratisk kommunist är lika meningsfullt som att säga att man är en gravid oskuld - Såvida man inte har inseminerat demokratin, hur det nu skulle ha gått till."

2 kommentarer:

  1. Du har ju även ett annat val att ta ställning till men det valet är ju 1000 gånger så roligare :-))

    SvaraRadera
  2. Ja och nu har svar anlänt, blir en spännande vår :)

    SvaraRadera