söndag 5 september 2010

Vilo eller inte

Lite tvetydigt, men det var meningen. Vilodag för 3 av hundarna Akira är i Orsa på skogsprov, de andra tre ligger här på soffan och kollar så jag städar ordentligt. Har satt igång projekt installera i köksskåp, mycket som skall diskas och torkas. Men så skönt när jag fått undan lite, just nu ligger det grejer överallt i varje skrymsle och vrå. Idag skall även duschen invigas, det skall bli riktigt skönt att äntligen kunna njuta av varmt vatten igen.

I går kväll hade vi avslutningsmiddag med premie utdelning, alla blev godkända och fick ett varsitt hedersgodishalsband. Vi avnjöt god mat och gott vin, och hade trevligt små prat. Kvällen avslutades i anständig tid eftersom vi alla var trötta efter tre dagars intensiv träning.

Nej nu får jag ta tag i mitt projekt.
Ha en projekterad söndag, bjuder på en dikt av mej.


När tävlingsnerven trycker på,
söker jag och springer som få.
Mina tankar är att fågel finna,
för jag är som alla andra jag vill vinna.
Jag far över stock och sten,
jag hoppas att du är lika rapp i dina ben.
För om jag nu fågel finner,
hoppas jag att du mej stoppa hinner.
Risken annars är att jag efter den springer,
och då vi vår vinstchans riskerar och den bort rinner.

Akira och Be-Eddie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar