torsdag 23 september 2010

En ände

Ja denna vecka är snart slut, vilket jag jublar över. Kan bero på att jag är helt slut. Igår slängde jag iväg en jobbansökan, lät som ett väldigt roligt och allsidigt arbete. Nu kan jag bara hoppas, jag har bestämt mej för att försöka återgå till min tidigre arbetsroll dvs ekomomi, administration, löner, data ja vad som helst men jag känner att jag gjort mitt i den offentliga vårdsektorn. När att gå till jobbet blir en börda måste man göra en förändring, och när man känner att egna värderingar och ideal hela tiden skall åtsidosättas förtär det.
Jag hoppas att arbetsmarknaden vänder så fler jobb blir sökbara, är inte lätt att återgå till något jag varit borta från i 10 år. Bara att hoppas att nån inser att jag har en bred kompetens, tyvärr verkar det som att arbetsgivare tvekar när man arbetat inom det offentliga.
Men huvudsaken är väl att inte ge upp, och jag är ff grinig och det är en bra energiboost till förändring.
Han en energisk torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar