lördag 25 september 2010

Patriotism.

Idag mötte vi upp vid Ingelserud's speidersenter, upprop var kl 0800. Exakt på sekunden ljuder jakthorns fanfar vid flaggstången, sakta hissas den Norska fanan till ljudet av "Ja vi elsker dette landet". Jag blev så glad över att möta denna stolthet för sitt land och flagga, i samband med ett jaktprov. Heja Norge :)

Vi hamnade i förmiddags gruppen och var ute i ca 4 timmar i en fin skog men tyvärr var ingen hemma. Eya var inte riktigt laddad idag, men Akira gick som en dröm hon fick mycket skryt av domaren som var en oerhört trevlig karl. Själv hade jag turen att ha riktigt stora fickor för jag lyckades plocka 1,1 kg kantareller. Så vi har avnjutit skogensguld till middagen idag.

I morgon har vi start igen, och nu hoppas vi på att Akira får sin premie som hon faktiskt förtjänar.

Ha en förtjänt lördag, bjuder på ett citat av Enid Bagnold " Domare åldras inte; tiden förgyller dem."




2 kommentarer:

  1. JAg håller tummarna så hårt det bara går!!!

    SvaraRadera
  2. Tack, de i samma parti som gick ut på em fick en deltagare 2 ak :) de gick i motsatt terräng. Typiskt ;/
    Men någongång hoppas jag att vinden vänder till vår fördel....

    SvaraRadera