onsdag 15 september 2010

Full rulle i ko hagen

När jag kom körande hem i morse, fick jag se en röd blondin i grannens kohage hmmm. In och byter om sedan har jag en timmes rodeo underhållning, när jag försöker få in Ögn smiter naturligtvis Heitur ut och Ögn drar. De rusar, kickar och pruttar, och har time of there life ingen ide att försöka avbryta. Går och hämtar en hink med mat och grimskaft, trots att de nu är runda som ölfat tackar de inte mej till lite mat. Sagt och gjort får in dom i egen hage, och utför en del stängsel arbete. Skönt att veta att man lever direkt på morgonen :)

Idag skall jag till Karlstad på Buffys förhoppningsvis sista återbesök, hoppas hoppas att bogen är bra. Sedan är vi föräldrar inbjudna till grabbens skola, det kommer bli spännande att få en inblick i musikesteternas värld. Han har även beslutat sig för att börja med sång utbildning, vart kommer detta sluta :) Hade tänkt försöka hinna med att trixa till en trädgårdshage igen, bra om hästarna kan beta ner i trädgården innan snön kommer.


Akira och Eya har fått start i Långtora på lördag, gubben får åka själv eftersom jag jobbar. Och på söndag kommer dottern hem, hon har ju blivit så gammal att hon får rösta. Och det skall man göra, för om man inte röstar då skall man heller inte klaga. Jag vet vad jag skall rösta på, och jag skäms inte för att säga att jag är blå.

Ha en färgad onsdag, bjuder på ett citat av Eugene McCarthy " Att vara engagerad i politik är som att vara fotbollstränare. Man måste vara klyftig nog att förstå spelet och dum nog att tro det är viktigt. "



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar