torsdag 20 januari 2011

Usch ont i huvet är inte kul

Men vaknade av huvudvärk, ingen bra början på en dag.
Bianca har installerat sig bra och har hittat sin plats i flocken. Vilken härlig individ, jag har blivit helt förälskad i denna tjej.
Förra veckan tog jag upp detta med Ip adresser, och trackers. Tar upp detta igen, en tracker är ett hjälpmedel för att se vem och vart ifrån en besökare kommer, om de kommer via google eller från en hemsida eller via någons länkar eller bloggar. Ett ipnummer blir inte annorlunda om man går in via någons länk eller google, ett ip nummer följer alltid vart man än kommer ifrån och går inte att dölja genom att gå omvägar.
Så vill man inte vara synlig då för man låta bli att göra besök :o) Fast jag tycker det är jätte kul att få besök, men skvaller och sensationslystna klarar jag mej utan, de går från blogg till blogg. Det som är lite kul är att det kan vi se med hjälp av våra trackers...
Nu finns det en djungel av olika trackers, jag själv har två olika som jag använder och de tycker jag är mycket bra och gratis. Den ena heter extremetrackning mycket bra, den andra heter susnet, sedan har jag även programmet ipfinder där jag knappar in en ipadress och vill man ta detta längre finns google earth då kan man till och med se närbild på huset till en besökare. Så den som tror att man är anonym ute i cyberspace, har både ett och två att lära.
Hoppas att detta blev till hjälp för någon.
I dag skall jag iväg och göra em/natt, men först blir det en tur med skotern och sedan skall även småflickorna ut och pulsa i djupsnö är även effektiv träning för mej :)

Ha en effektiv torsdag, bjuder på ett tyskt ordspråk " Alla tar emot goda råd utom de som bäst behöver dem."

4 kommentarer:

  1. Hoppas huvudvärken ger sig :)) Ja, detta med Tracking är ju lite intressant faktiskt... Hoppas du får en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack Jane! huvudvärken har lagt sig. Frisk luft är toppen :)Det är super intressant, och tekniken är och blir mer och mer lätttillgänglig och effektiv.
    Hoppas din dag blir super oxo!

    SvaraRadera