onsdag 17 mars 2010

Vilken start

Vaknar strax före 6 av huvudvärk, från nedervåningen hör jag de små huliganerna bedriva decibel världskrig den ena ska överrösta den andra och så tar ni det gånger 11 då kan ni förstå vilket oväsen. Men det är en sak, vattnet försvann igår igen. Börjar på riktigt bli trött på krångel, har en tvättmaskin full av underkläder vi är alla nere på våra sista ombyte.

Så när jag ligger där med min värkande skalle och vetskapen om att jag än en gång inte kan skura golv eller tvätta kläder, bestämde jag mej för att gå upp och göra valpgården rymningsäker.

Sagt och gjort fick på mej kläder utrustad med kompostnät och spade började jag skotta upp snö och fästa nät så de inte kan rymma ut. Om nån granne såg men tänke dom säkert att nu har det klickat totalt, vid 7 körde jag grabben till bussen var ute med hund nr 2 och fortsatte greja. Vid halvåtta bytte jag ut hund 2 mot 3 och gick för att mata hästarna, Je ringer och jag berättar om vattnet han föreslår att jag skall kolla el skåpet och trycka på en knapp......Halleluja nu har jag vatten igen.



Ja jag var ett knapptryck från en omöjlig situation, tänkt vad omtåliga vi är.



Ha en möjlig onsdag, bjuder på ett citat av Quentin Crisp " Eufemi är obehagliga sanningar klädda i en diplomatisk språkdräkt."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar