onsdag 10 mars 2010

Ibland

Kan man börja fundera, igår ringde jag till distriktet för att boka veterinärbesiktnings tid till valparna. Fick prata med en veterinär som tydligt talade om för mej att hon inte kunde boka in mej för hon var bara veterinär, skulle ringa efter 0900. Ringde säkert 10 gånger och fick inte svar utan fick beskedet att boka tid mellan 0800 - 0900. Idag ringer jag på jourtelefonen istället, och vad händer jag får prata med en annan veterinär som faktiskt gick på alla föreläsningar.
Så nu har jag en tid bokad för vacc, besikning, och id. märkning.
Får lite ångest för denna tid har gått så fort, kommer att sakna dessa små de är så härliga, charmiga, frimodiga och vackra. Har även insett att även jag fått en massa erfarenhet från första kullen till denna kull. Jag har lagt in lite mer under övrigt på köpkontraktet, och har tryckt ännu mer på att vi faktiskt VILL ha uppföljning på valparna.

Svea mår bra och verkar trivas i sitt nya hem, har märkt att Akira är lite nere inte så konstigt de ha ju växt upp tillsammans.

Ha en trivsam onsdag, bjuder på ett citat av Lao-Tse "Den styr bäst som styr minst."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar