fredag 5 mars 2010

Härligt

Idag skiner solen igen, men det är väldigt kallt. Jag som verkligen älskar vintern börjar till och med tycka att temperaturen kan börja sjunka lite.

Fick ett trevligt samtal igår, kommer nog få börja arbeta snart :) Har blivit erbjuden timme och semestervik. Det skall bli kul, har inte arbetat inom landstinget så det blir en ny erfarenhet. Och sommaren är ju ändå inte min årstid då kan jag lika gärna arbeta, så jag kan vara ledig länge på hösten.

I morse var första dagen på länge som jag inte vaknade med huvudvärk, känns väldigt bra. Nu får jag hoppas att mitt knä blir bättre så jag får sätta igång och träna igen, har varit inne och läst om ett preparat som skall lindra artros. Och det funderar jag på att beställa, det botar inte men det smörjer och lindrar inflammationen Då kanske jag slipper bra och dåliga dagar och det blir ett mer jämt resultat, heller hyfsade dagar än toppar och dalar det sliter så på humöret.



Men idag är det fredag, och vi har en härlig helg framför oss. dottern kommer på besök och jag skall få lite nya grejer till min dator tack vare Sibbe. Det skall bli så spännande att få leka in sig på lite nyare, modernare och avancerade programvaror, jag kommer ha en egen grafiskt studio innan Sibbe är klar med datorn. Sedan skall jag lära mej allt, det blir nog värre...men men var sak har sin tid.



Nu får ni ha en mys fredag, bjuder på ett citat av Gustav Lindborg " Behåll inga andra vänner än de du när som helst har mod att bli ovän med. "


foto Alexander

2 kommentarer:

  1. Åh, ja vistt är det härligt med helg. Och så har jag också sett att våren är på G.. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, och för dej är det idag slutet på något och början på något annat :)

    SvaraRadera