söndag 14 mars 2010

Hemma

Ja då har jag varit till Säffle, nu är det en lång väntan innan jag kan åka dit igen. Vet inte vilken föreställning de skall delta i, men den första börjar 15,30 och den sista 18,30. Men jag vet att de får en bra dag, för de finns en massa olika aktiviteter för ungdomarna att göra.

Men nu skall jag byta ämne, sömn.
I natt har jag inte sovit bra, högst 1-2 timmar effektiv sömn. Jag är en person som kräver minst 8 timmar för att må bra, men visst håller jag ihop även om det blir illa en natt eller två. Problemet blir känslomässigt, jag får svårt att kunna ta glädje och sorg på ett balanserat sätt. Och tyvärr så tillhör jag skaran känslomänniskor, så jag blir väldigt lätt rörd, överväldigad, glad, sprudlande, ledsen, sorgsen, besviken, arg, förbannad.

Men om jag inte fått tillräckligt med sömn, kan jag lätt gå från skratt till gråt utan att ens vara ledsen eller tvärt om. Det blir som ett känslomässigt vakuum där fel blir rätt och tvärt om, de som hävdar att sömnen kan man ta igen borde inte generalisera för bara i min familj har vi fyra olika sömn typer och behov.

Så ha nu en sömnig söndag, bjuder på ett citat av Stanislaw Jerzy Lec " Sömnlöshet: En sjukdom i en tid då man ger människorna order om att blunda för många fakta. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar