onsdag 24 mars 2010

Antaganden

Ibland måste jag skratta lite åt mej själv, ja jag är ganska rolig...men inte av just den anledningen denna gång. En av valpköparna ringde i går kväll, och ville hämta sin hund någon dag tidigare och det är inget problem med det. Men så började vi prata och hon fråga om det var några som köpt valp av oss på närmare håll, och jag rabblade upp orterna och säger ja ni är två från Olso. Då visar det sig att de har dubbel boende och inget är i Oslo, utom min föreställning om att de kom från Oslo. Tänk så fel jag hade :)

Fick rapport från Björk, resan hade gått bra lite pip i början. Väl hemma hade hon gått lös på stua sen ätit bra och somnat gott. Detta är den nionde valpen som anpassar sig snabbt till sin nya miljö, känns skönt att de är så trygga då har vi gjort något rätt :)

Idag skall jag inte ha något besök eller avsked från någon valp, men jag skall på möte med arbetsförmedlingen. Och det är inte lika kul eller trevligt, men nu hoppas jag att de hör av sig igen så jag kan börja jobba. Vill jobba super mycket nu fram till hösten, så jag kan vara lååång ledig hela hösten.

Nej nu får jag göra någon nytta....

Ha en ledig onsdag, bjuder på ett citat av Veikko A. Koskenniemi " Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar