torsdag 22 oktober 2009

Tankar

Läste i vår lilla lokal tidining häromdagen att polisen fått in 28 anmälningar på våldtäkter i år min tanke blir då, och lika många som inte är anmälda. Detta är en rejäl höjning från tidigare år på anmälningar.

Detta är ett mycket känsligt ämne, där många blir offer för sanning eller konsekvens. Vad jag menar med det är att flickor blir utnyttjade och ibland kan en pojke fall offer för hämnd. Vill tillägga att jag sympatiserar inte med någon som begår övergrepp oavsett vad det gäller.

Övergrepp är ju ett ord som ofta används vid grova kränkningar, typ misshandel osv. men det kan även vara små upprepade handlingar verbalt. Finns människor som dränerar andra på energi genom att lägga över egna konflikter och personliga problem på andra, istället för att ta tag i situationen och kanske se över sin egen roll i det hela.

Energi är något som vi måste ta vara på, jag menar inte nu elektricitet utan vår livsenergi. Tror att alla kan känna efter om man arbetat en dag med en person som både lyssnar och pratar ger mer energi än en person som bara pratar och inte lyssnar.

Lyssna är dubbelt så viktigt än att prata, jag själv är VÄLDIGT bra på att prata MEN jag kan faktiskt lyssna också min tredje egenskap är att stänga öronen.

Stänga av är nog något vi gör oftare än vad vi tror fast inte s ofta som vi skulle behöva, för hur mycket skit får vi inte höra innan arkivet är fullt.

Och för att inte bidra till att fylla era arkiv avslutar jag nu.

Ha en underbar torsdag, bjuder på en bild över ett av våra gärden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar