onsdag 7 augusti 2013

Bästa jobbet!

Jag har sagt det förut men jag har det bästa jobbet man kan tänka sig. Att få jobbar med människor är nog bland det mest spännande man kan göra.
Idag har vi även varit iväg på en super mysig hel dag i Sunne på Två Broar Runt, ett arrangemang där vi springer/går eller kör rullstol en sträcka på två kilometer. Lovar att det var många tävlingssugna deltagare, våra resultat blev inte fy skam, tre av våra hade en tid på lite under 20 minuter. Inte illa promenerat! Vinnaren i vår grupp var en tjej och tvåan den som verkligen överraskade mest :) Jag och mitt sällskap kom på en mycket förtjänt tredje plats, samtidigt delade mitt sällskap ut de finaste komplimanger och hejar rop till alla andra. En otroligt fin dag med många duktiga, den som vann löpningen gjorde det på ca 11 minuter, den snabbaste rullstolsburna ca 12 minuter. Så visst är det fantastiskt duktiga atleter!

Lite uppvärmning innan loppet!

Och här är starten och sedan även målgång!
När vi sedan intog vår lunch fick vi se en annorlunda Taxi, Love Taxi. Ett konstprojekt som under tre dagar erbjöd par i en kärleksrelation att åka liggande och mysa bak i en bil. 30 minuters tur bak i bilen, vi hade även en sådan tur att vi faktisk fick se ett par som tog chansen till lite annorlunda mys. Kan inte säga om projektet var en succé, personligen skulle det inte vara något för mej. Med tanke på risken för att bli bilssjuk!!

Som ni kan förstå så finns det en anledning till att jag säger att jag har bästa jobbet!
Ha nu en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar