måndag 26 januari 2015

Obeskrivlig glädje!

Förra veckan jobbade jag inom kommunen, hade blivit bokat på riktigt sköna go turer. Fast den ena dagen blev lite längre än planerat. Men vad gör det när jag har så trevligt. På fredag var jag ledig och skulle uträtta en hel del, skulle ordna med avmaskning inför utställningen i Raufoss, åka en sväng till Karlstad, och framför allt umgås med våra "sommargäster" rättare sagt de som byggt stuga hos oss.

Jag hann med avmaskning, och jag kom till Karlstad hann med två prylar på listan, sedan avbröt jag och åkte hem. Har jobbat inom vården i 16 år har aldrig haft magsjuka, nu däckade jag totalt. Då fick jag ändå en lindrig version, fast den gick mer över till ordinär flunsa. Med andra ord blev det inte som planerat.

Men som jag skrev fick jag uträttat något, och efter många år har jag nu investerat i nya fjäll skidor. Har varit mycket nöjd med de jag har men eftersom de har stålkanter så blev beslutet att ändå byta ut dem.
Nya fina Fjällskidor med en setter på ;)
Hela helgen har gått som i en dimma, på lördag eftermiddag for hela kånkarången utom jag iväg till Gövik. För på söndag ( igår) skulle vi delta på hundutställningen i Raufoss. Här skulle Exta få göra debut i bruks/jaktklass, hade samlat ett glatt gäng valpköpare och hade verkligen sett fram mot detta.

Men att bli sjuk kan ingen påverka inte ens jag (ironi).

Men det kanske var lite tur i oturen det vet vi inte men resultaten blev helt fantastiska. AvalonianS vann alla klasser vi deltog i. Bara det är ett rekord i sig men att också utställningens yngsta deltagande tik i bruksklass vann denna är också mycket häftigt.

Avalonian's Eiko ställde i juniorklass med resultat, Excellent och blev 1 junkk, fick CK och slutade som 2 bästa hane 17 månader gammal.
Avalonian's Etna ställde i juniorklass med resultat, Excellent och blev 1 junkk.
17 månader gammal.
Avalonian's Delta gjorde debut i Öppenklass ( AK) med resultat Excellent och blev 1 akk
2,5 år gammal.
Avalonian's Beisla ställde i Bruks/jaktklass med resultat. Excellent och blev 4 b/jkk Ck och 4 bästa tik. 5 år gammal
Avalonian's Extra gjorde debut i Bruks/jaktklass med resultat. Excellent och blev 1 b/jkk Ck och 1 bästa tik CERT och slutade som BIM. 17 månader gammal.

AvalonianS deltog även i uppfödargrupp, även här gick det strålande Excellent med HP och slutade som Bästa uppfödargrupp.
Avalonian's Eiko

Avalonian's Extra's rosetter


En fin vas och fin rosetter till Avalonian's som uppfödare

Men att ligga hemma sjuk och inte har full kontroll, var nog värre än att vara på plats. Mitt kontrollbehov fick verkligen jobba på distans, men hade suverän uppdatering från plats så det förlöp kontrollerat ändå.
Sedan fick jag även hem det jag längtat länge efter. Min fina hemstickade mössa som en hundbekants mamma stickat. Och den var exakt så fin som jag misstänkte att den skulle vara.

Nu går jag inte att missa :)
Nu önskar jag er en fin måndag, själv skall jag fortsätta att jobba på att mota bort lite feber.
Men bjuder på en låt bara för allt också :)


1 kommentar:

  1. I'm more than happy to uncover this great site.
    I wanted to thank you for your time due to this wonderful read!!
    I definitely enjoyed every part of it and i also have you saved as a favorite to
    look at new information in your blog.

    My website ... home improvement renovation (http://www.homeimprovementdaily.com)

    SvaraRadera