fredag 9 januari 2015

Lite funderingar i dagens trista varg beslut!



Idag skulle vargjakten starta, men i sista stund ändrades detta av en handfull människor. Börjar faktiskt bli lite trött på att demokratiska beslut rivs upp. Varför skall vi ha en demokrati? När det ändå är en handfull balkongromantiker som kverulerar emot.
Har läst många olika reaktioner, som att "är man så dum att man släpper ut sin hund i skogen får man skylla sig själv" hoppas att jag kan få en bruksanvisning i hur jag som nu bor i skogen skall gå tillväga för att inte släppa ut mina hundar...
Och den stående klassikern att jägarna vill behålla alla älgar själva... så att jägarna får döda. Klart att det är så... (ironi)
Om nu inte jägarna håller ner stammen, kommer skogsindustrin förlora mängder av pengar vilket leder till att vi måste importera virke, vart hamnar vi då i den gröna politiken? Vägarna kommer bli osäkra och fler viltolyckor sker. Naturen har också knep för att självreducera, vilket innebär sjukdomar, lidande för djuren. Hur ställer sig djuraktivister till det? Åker de ut och medicinerar? För jag såg inte många av dem hjälpa skabbräven...

Nä hur vi än vänder och vrir är ändan bak. Jag har inte alla fakta angående vargen eller vårt övriga vilt. Men jag uppskattar inte vargens angrepp mot våra tamdjur, vargen dödar inte för att äta allt den dödar. Den dödar för dödandet skull. Det gjorde även Ted Bundy och han fick dödsstraff!

Och i Sverige dömt man hårdare om man skadar en varg än en människa, så någonstans har det blivit fel.

Nåja, livet går vidare, men nog önskar jag förvaltningsrätten åt pipsvängen...

Ha nu en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar