lördag 7 februari 2015

Vilken härlig vinter!

Är så glad över att ha riktig vinter igen! och jag tar verkligen vara på den också. Har kört skidor varje dag nu, och det känns så gott i kropp och själ. Hundarna får självklart följa med, de njuter lika mycket som matte :)
Och jag har nu kört in mina nya skidor ordentligt, och jag är mycket nöjd! De väger inget och är stadiga. Det som var bäst med de gamla var att de var vallningsfria, men jag får se till och lära mej vallningens konst.
Föret är mjukt, och tungt så det känns i kroppen.

Idag var vi ute på en helt magisk tur, vi fick se en av hundarna stå, och vi skyndade dit. Oj vilket myller av orrspår och legor. Räknade till ca 15 st, kan varit fler, men det bådar gott inför föryngringen. 


Såg även tjäderlegor eller hålor, de gräver ner sig väldigt djupt. För utom dessa trevliga spår såg jag även hare, räv, älg och sedan det svarta molnet på himlen....




Ja vargspår, ca ett dygn gamla. antagligen två individer som gått i samma spår... 
Härifrån fick hundarna gå bak oss...

Solen sken och värmde skönt, lite svårt att fota i motljus. Men bjuder på några bilder ändå.


Extra

Angel-Eye

Kvikk lunsj i de värmländska skogarna ;)
H nu en fin lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar