tisdag 17 februari 2015

Sisk Vingåkra

I söndags var jag iväg till Vingåkra, där skulle jag ställa Extra och och Angel. Men eftersom det var med en domaraspirant som skulle gå upp för GS så fick jag frågan om jag kunde ta med en GS till. Så jag tog med Eya.

En hane från oss deltog också i han fick VG ungkl 1ungkk. Det är vi glada över då han behöver växa in i sin kropp.
Extra fick  VG jkl/bkl, 2jkk/bkk, Eya som var utfyllnad fick Excellent jkl/bkl 1 jkk/bkk ck BIR och BIS 3
Tänk vad olika hundar domare vill ha. I Raufoss var det tvärt om då spöade Extra alla tikar.. Nåja hon är ung och har tiden för sig.
Angel var också med hon fick G domaren tyckte hon var lite för osocial, vilket jag är enig i.

Bilderna jag bjuder har jag fått av Katarina Hansson Vadholmen, och Tomas Wiklund.

Fick även vara handler år Tomas fina rödingar, nu är jag inte rutinerad och har inte riktigt kollen på detta med utsällning, men tiken jag visade fick Excellent junkl, 1junkk ck btkl BIM, hanen excellent junkl, 2junkkck 3bhkl. Var en ära att få visa dessa hundar, till trots mitt knappa kunnande.

Ha nu en fin tisdag.
Angel

Bis finalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar