måndag 29 februari 2016

Bilder på små svarta söta

Helgen har swishat förbi i ett naffs, på lördag hade vi valpköpare här och hade en helt underbar dag med lite god mat och härliga samtal. På söndag hade vi besök av nya valpköpare som var på besök av f-kullen. Mycket trevliga och kommer bli bra tillskott i vår lilla familjära kennel.

Var också en bråd dag för valparna, de fyllde 3 veckor, vilket innebar, kloklipp, avmaskning, smakportion av älgfärs. och så fick de sina första identiteter i form av färghalsband.
Skulle även fota dem med tyvärr räckte inte tiden till. Så idag har jag fotat de små underverken, inte helt enkelt utan hjälp men man gör sig inte bet.

Har även hunnit med en skön skidtur med gamle Eya, finns inget som är så kul, för hon skiner upp och nog sjutton hittar hon fågel även om det inte var syftet av vår lilla tur. Hon skrämde verkligen upp mej rejält också vilket innebar +3 km extra för matte. Det gjorde inget men lite hysterisk blir jag då jag vet att hon hör lite illa och att man inte kan vara säker på vad som finns i skog och mark. Hade ingen pejl på. Men som sagt det löste sig och jag kommer inte glömma pejl på henne mer. Vårt återseende blev tårfyllt för min del, min älskade drottning fyller snart 10 år och är en "once in a lifetime dog" och skulle något hända henne och jag inte kan pejla in henne skulle jag aldrig förlåta mej själv.
Men allt gick bra och vi är nu hemma nöjda och glada båda två.

Tänkte bjuda på lite valpbilder, och ni som får mardrömmar av sånna här små otäckingar kan hoppa vidare till nästa blogg ;)

Ha nu en underbar dag i det vackra vädret.

Blå hane

Grön hane

Gul hane

Lila hane

Orange hane

Rosa tik

Röd hane


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar