måndag 8 februari 2016

Får jag presentera!

F-kullen.
Var i Lidköping på jobb då jag undernatten till söndag fått sms, studsade bokstavligen ur sängen när jag läste det. Akira hade börjar med förvärkar, med 3 timmars restid kände jag att här är inget att vänta på. Sagt och gjort kom iväg vid 9 tiden och hemma strax efter 12, 14,25 kom den första valpen.

Sedan flöt det på och nu har F-kullen anlänt, och det blev en upprepning av E-kullen med 6 hanar och 3 tikar.

Vi kommer själva att behålla två tikar, och det finns någon hane kvar att boka.

Akira hade en plan när hon valpade, hon anser att det finns förr få hanar, så hon gjorde sitt för att vända statistiken. En väldigt systematisk valpning faktisk med hht,hht,hht.

Nej nu skall jag fortsätta snusa på "lakrisbåtarna" valparna ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar