tisdag 31 mars 2015

Snabba vändningar!

Nu närmar det sig påsk och våren börjar ta fart, förra veckan var jag på slätten och där grönskar det.
Riktigt så långt fram har vi inte kommit här hemma.

I morgon skall jag på en lite road trip med sommargästerna :) skall visa fram baggetorsdagen i all sin prakt! Om det någon gång råder totalt kaos och hysteri så är det denna dag. På vissa gränsfarare försvinner allt som har med vett och förnuft bort. Men det är ett skådespel värt att se, så länge som man själv slipper handla.

Och vett och förnuft är ju faktiskt generellt en brist vara, vilket ännu en gång blivit bevisat.

I går gjorde jag två saker jag avskyr, tandläkaren och bilprovningen!
Har tandläkarskräck men min underbara tandläkare skötte sig nu en gång. Och jag åkte därifrån nöjd och glad.

Bilprovningen var en annan fråga, men tror och hoppas att uslingen till besiktningsman lärde sig att man uttrycker sig inte hur som helst! Om det är något jag går igång på så är det när någon talar till mej som om jag vore ett barn! Tror inte han räknat med att bli såpass verbalt tillplattad.
Och tack vare den incidensen avreagerade jag mej genom en helt underbar träningstur. Vilket är den bästa medicin att använda.

Ännu en gång visar det sig att "Åsnor känns igen på öronen och den dumme på sitt tal"

Men nu drar jag ett streck över de dumheter jag hört i det sista och laddar för en fin påsk helg med vänner och ännu mer vänner.

Hoppas ni alla får en underbar påsk, det skall vi ha :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar