söndag 15 mars 2015

Nagelbitandet fortskrider.

Idag är jag äntligen ledig en hel dag, välkommet då jag jobbat sedan förra lördagen.
Denna helgen är Extra på jaktprov i Sälen, igår fick hon översvallande fin kritik tyvärr ingen fågel i hennes släpp. Men så är det en skopa tur behövs också.
Idag har hon även start så nagelbitandet fortsätter, finns inte ord över hur glad jag är över att vi köpte tillbaka denna fantastiska diamant. Hon har allt som vi vill ha i våra hundar, viltfinnarförmåga, fart stil, en enorm motor att hon också är grymt snygg gör det inte sämre ;)

Hon är faktiskt snäppet bättre än sin mamma var i den åldern.

Idag skall jag njuta av min lediga dag, för i morgon är det allvar igen, då jag jobbar inom kommun.

Är så mycket kul som händer framöver, jag skall till Jönköping på kurs. Skall läsa in steg 2 för jägareförbundet, problemhund hantering.  Mycket spännande vill jag lova!

Angel har verkligen tagit steget att bli en fantastisk kättingdragare. Än så kör vi den korta rundan, men räknar att vi snart kan utöka till den längre turen, hon är stark denna lilla tjej. Fast idag får hon nöja sig med den korta, för Akira skall få den långa idag, vilket innebär att matte får sig en genomkörare.
Behövs efter så mycket jobbande.

Och för alla er som såg mellon igår, vinnarlåtern är super bra, men tyvärr ett plagiat.

Den är en kopia av Davis Guettas Lover of the sun.
Som en extra bonus bjuder jag på båda låtarna så får ni själva bedöma.

Ha nu en fin söndag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar