måndag 26 april 2010

Slarvmaja

Denna helg har gått i slarvens tecken, jag har frossat i onyttigheter och inte har jag motionerat :(

Vilket känns idag mår inte alls gott, är illamående och känner mej uppsvälld. Idag skall jag även träffa en jobbcoach, skall bli intressant ja får väl domen om det finns någon chans för mej i arbetslivet ;) Det jag har kommit fram till under min tid som arbetslös är att jag bor i helt fel kommun, bor antagligen i Sveriges mest trångsynta och inskränkta kommun. Där jantelag och skitprat och släktskap är huvudingridienser för ett lyckat företagsklimat, och nytänkande och utmaningar bemöts med förakt och tvivel. I en grannkommun har en norsk investerare satsat MYCKET och lykats bra, Arvika kommun har nu försökt få denna man att investera i Arvika. Han har visat ett mycket kyligt intresse för kommunen, skall sägas att denna man är en hårt arbetande affärsman och dit han kommit finns inte utrymme för trångsynthet eller småaktighet.

Nu kommer 10000:- frågan varför inte flytta? Om jag hade varit ensam i familjen skulle jag flyttat för läääänge sedan, dilemmat är att jag älskar mitt boende. Men när barnen slutat skolor mm. är jag kanska säker på att vi kommer att packa ihop vårt och flytta. Jag har inte knytit några vänskapsband här för innerst inne har jag nog vetat att jag inte kommer stanna, jag har väldigt många vänner och bekanta ingen av dem bor i Arvika m omnejd. Finns ingen som kan säga att de känner mej, och då har jag ändå bott i denna kommunen sedan 1990.



Ha en känd måndag, bjuder på ett citat av Sigmund Freud " Den första människan som slängde iväg en förolämpning istället för en sten var grundaren av civilisationen."



3 kommentarer:

  1. Inte visste jag att det fanns fler kommuner än den jag bor i som har det så här.
    Flytta dit där det känns bäst för er.

    SvaraRadera
  2. Om jag skall flytta bär nog lasset norrut, hur långt vet jag inte men utanför värmlandsgränsen. Uppskattar dalarna men sin härliga blandning av landskap, älskar jämtlänska fjällnaturen och njuter av de ångermanlänska älvarna :) Så det är inget lätt val, men det är en stund innan flytt drömmen blir av.

    SvaraRadera