måndag 5 april 2010

Besvikelser

Att vi tolkar saker på olika sätt det kan vi vara överrens om, men nu skall jag ge exempel. Hur skulle ni tolkat detta.

Har en häst inhyrd, överrenskommelsen var, allt ingår i hyran som är lägre än foderkostnaden mot att jag skall få hjälp. Hästens ägare var super nöjd över detta pga ekonomiska själ, hon skulle komma och 1-2 ggr i veckan ibörjan var hon här en gång i veckan. Pussade på sin häst och åkte, när snön kom kanske hon kom 1 gång per tvåveckor och nu har hon varit här 1 gång på kanske 1,5 månad.

När hon var här sista gången talade jag om att eftersom jag inte fått någon hjälp, vill jag har lite mer i hyra och det är fortfarande så lågt att det inte täcker foderkostnaden.

Jag sa att jag respekterar om hon måste flytta honom pga ekonomin, nu skall han flytta på torsdag och nu är tydligen ekonomi inget problem längre för nu får hon betala 3 gånger så mycket och ha all skötsel själv.

Jag är rent ut sagt jävligt irriterad, har jag rätt att vara det?

Orsaken till att hon inte har kunnat gjort något är graviditet, jag vet inte men jag har själv fött två barn och jag vet att jag klarade mina förpliktelser båda gångerna. Ja har en bekant som nyss fått barn och hon har grejat och renoverat i i det sista. Är det ok att likställa graviditeter som sjukdom och ursäkt för att vi inte vill röra på oss?

Nu kan inte jag lägga bort skuld, för jag får ju skylla mej själv för att inte ta rejält betalt från början. Och för att vara så naiv att jag tror att människor förstår att för mej är hjälp mer värdefullt än pengar.

Ha en hjälpande måndag, bjuder på ett citat spanskt ordspråk " Det finns ingen så fattig att han inte kan hjälpa och ingen så rik att han inte behöver hjälp."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar