onsdag 28 april 2010

Götlabörg

Igår var jag ToR till Göteborg, min far skulle frilägga senor i händerna och jag erbjöd mej vara chaufför. Vi hade väldigt trevligt på vår tur med många skratt, inte ofta jag umgås med min far helt på egen hand. Vi åt en god lunch på tryckkärlet super bra mat till mycket låg peng 65:- med en helt otrolig salladsbuffé. Är ni i Göterborg och letar en bra lunch resturang rekommenderar jag verkligen denna ligger i GP huset.

Hörde på radion i morse att det ligger ett förslag om att höja bensinskatten 49 öre, undrar varför vi i glesbygden skall betala för att dem i stan är lata? Undrar också om förslagsgivarna tänker på att spannmål, kött och mjölk produktionen blir dyrare och innebär att även detta blir dyrare för konsumenten till slut. Men det gör kanske inget för vi kan ju alltid importera billigt kött från nått skit land vars djurhållning liknar barbarernas framfart i forna Rommariket.......Jag är ingen politiker eller akademiker eller nån annan slags " intellektuell " men mitt sunda förnuft ser att en sådan utveckling kommer att öka klyftorna mellan innevånarna. För det är inte så att lönerna stiger i samma takt som skattehöjningar och avgifter. Och jag kan inte motivera en arbetsgivare med att jag borde ha 2500:- mer i månaden för det är mina kostnader jag har för att utföra mitt jobb, då anställer han/hon säkert någon som bara behöver köra för 500:- i månaden.....Det skulle jag gjort =/

Vad tycker ni om denna utveckling? Skall glesbygden betala priset för att innestäderna skall bli renare ur miljöhänsyn?

Ha en miljöonsdag, bjuder på ett citat av Marcel Pagnol " Den kloke, som vill göra något dumt, ställer till mindre skada än den dumme, som vill göra något klokt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar