fredag 2 april 2010

Lååångfredag

Den längsta och sorgligaste av dagar, beroende på vilken tro vi har. Min tro är: Jag tror att det har funnits en Jesus, men jag tror att det var en person som ifrågasatte demonstrerade mot romarnas styre. Han utgjorde ett hot och han fick med sig anhängare, och för att få folket att inse att myteri och ifrågasättande av makten inte är en lösning blev han korsfäst för att statuera exempel.

Det jag tror om uppståndelsen är att hans anhängare inte slutade ifrågasättandet men fann andra vägar för att uttrycka dem.

Jag tror inte enligt det som går att utläsa i bibeln, men jag tror att många av historierna har en sanning. Det jag tar avstånd från är GUD, detta tror jag inget på men jag tror att det finns en mening och att vi alla har ett öde som är förutbestämt.

Ha en långfredag, bjuder på ett citat av Dante " De hetaste platserna i helvetet är förbehållet dem som i tider av stor moralisk kris behåller sin neutralitet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar