måndag 5 april 2010

Dragkamp

Idag har vi varit ute i den härliga vårsolen, Ögn är vår busig och har ca 500kg lös päls som skall bort. Idag har Max, Eya och Buffy fått tagit promenaden medans Akira dragit kättingen, fåglarna är våryra och det blir hundarna också när de flaxar över deras huvuden. Idag 10 veckor gammal sekunderade Buffy syster Akira på ett par koltrastar, ja man tar vad som finns i brist på annat. På onsdag har jag planerat in ett besök som jag skulle gjort för länge sedan, men nu skall det bli av. Denna vecka kommer det bli en hel del bilåkning hit och dit, bara nöjes resor vilket är bra för både kropp och själ.

Har fått en rapport från Svea som varit i Dylta och tränat på fasaner, det gick bra tyvärr var jag ute och gick så jag hörde inte så bra. Men jag fick med mej att hon kommer att åka dit och träna fler gånger och det är positivt.


Ha en god natt för ovanligheten bjuder jag även på ett citat av, Francois del la Rochefoucauld " Medelmåttan fördömmer vanligen allt som ligger utanför dess räckvidd." samt Zarko Petan " Läsa och inte förstå är som att plöja och inte så. "

Och bilder på underbara Svea




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar