fredag 16 april 2010

Vilken morgon....

Ibland händer det som inte skall hända, och det hände idag. Sonens buss går kl 0700 och vi har valt att köra honom till bussen, det är en sträcka på ca 3 km att gå. Och vi bor på landet smal väg utan belysning och timmerbilar som kör som om de stulit både lastbil, diesel och last samt stressade arbetare som skall på jobbet.

Men i morse behövde vi inte bry oss om än det ena eller andra för vi sov så gott allihopa, jag vaknade först hör och häpna kvart i åtta! Då var klockan så mycket att det var inte ens lönt att stressa. Så medans grabben gjorde sig klar var vi ute med hundarna, och sedan åt vi alla frukost ihop. " med en tonåring är det mycket sällsynt om inte rent obefintligt" Snabel johannes har jag hunnit rasta, nu sitter jag här och gläder mej åt det fina vädret. Samt att jag nu gått ner 3 kg bara 17 kg kvar :) Idag kommer Ögn få åka till en bekant utanför Sunne, där hon kommer få gå en liten stund blir skönt för henne att få sällskap hon har varit ensam i en vecka nu.

Just det igår provade gubben cykeln med Akira med hon fattade inte riktigt utan sprang brevid, men då kopplade vi även på Eya och vips så blev de borta. Eya är som en gigantisk barnunge när hon får jobba, svansen går som en visp och hela hunden ler:) Så i kväll skall jag samla mod och ta Max och Eya på en tur, det är en sån känsla och så kul att det finns inte ord att beskriva det.


Ha en kul fredag, bjuder på ett citat av Greta Garbo " Ett leende sker i ett ögonblick, men minnet av det kan finnas kvar en livstid."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar