måndag 12 april 2010

Härliga måndag

Solen skiner och fåglarna kvittrar, denna helg har min egen träning inte blivit av. I går åkte vi till svärföräldrarnas sommarstuga för att titta på en plastbåt som vi fått, jag kan inget om båtar med den var liten och söt :) grabben kommer få jobba lite på henne. Men när hon är färdig polerad och på plats, kommer även bilder att bifogas jag glömde nämligen fota henne igår. Sedan fick vi även med oss två innerdörrar som svärfar hade över, de blir perfekta till en gå in garderob som vi gjort på övervåningen.

Vi hade även med oss Akira och Buffy, detta var Buffys första möte med en labrador. Hon var helt suverän och stod på hela dagen, vi hade en incident lillan hade hittat vingpartiet av en fågel och den var hon villig att gå i strid för mot labben. Jag trodde det var Akira som morrade "men inte" Buffy morrade från svanstippen med hela minigarnityret blottat, en ganska märklig syn en 11 veckors valp håller stånd mot en fullvuxen labrador.

Men det slutade helt odramatiskt, apropå dramatik jag berättade att jag slarvat och att jag nu är fast besluten "igen" inte för att ropa hej med det har gått överförväntan. Det är väldigt effektivt att anteckna vad jag äter för att sedan räkna ut mitt dagliga intag, och jag har klarat att följa och det är inget krångligt. Jag blir lite förbryllad för jag äter så mycket, 3 gånger mer än tidigare då är det inte konstigt att jag gått upp i vikt kroppen har varit inställd på svält. Och jag har inte rört mej tillräckligt för det har jag inte haft energi till. Nu sover jag bättre, jag har energi och matlust samtidigt som jag faktiskt gått ner. Jag har hittat min inre motivator, och jag kommer att ro detta i land. Jag har också beslutat för att ta hjälp i en annan sak som jag haft hängande över mej, och det är jag också stolt för det är nämligen min akilleshäl att inte be om hjälp.

Nej ut i solen ha en hjälpsam måndag, bjuder på ett citat av August Strindberg " Genom att försöka göra det omöjliga når man högsta graden av det möjliga."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar