fredag 9 april 2010

Efter regn kommer...

Sol och idag stämmer det, solen skiner och fåglarna kvittrar härligt. Som jag berättat tidigare så försöker jag gå ner mina slutaröka kilon, var på god väg. Men hamnade i en lite svacka pga trötthet, vilket inte är ovanligt för mej vid denna tid på året. Men nu är det bit ihop och köra på igen, så nu är det slut på onyttigheter och lathet. Nu kör jag så det ryker, för kilona skall bort.

Mitt största problem är att jag har noll i tålamod när det gäller mej själv, allt skall helst ske över en natt. Är hur snusförnuftig till andra och kan ge råd och har förståelse för än det ena och än det andra, men när det kommer till mej själv så sätter jag upp fruktansvärda krav och blir besviken när jag inte når dem direkt. Men nu skall jag ta ett steg i taget och låta hela mej följa med i processen för en gång skull.

Bye the way vi har ju haft två telelinjer, den ena har vi haft fax och bredbandet på. Har nu suttit och jämfört priser och avtal med andra bolag än telia, men hör och häpna de enda som kan leverera hit är Telia och bredbandsbolaget de två dyraste aktörerna. Och om det hade funkat kunde jag gärna nöjt mej med ett mobiltbredband, men tyvärr så har vi så dålig täckning att det inte är försvarsbart mot stressrelaterade sjukdomar. Ja ja, har man valt att bo på landet så är det en självklarhet att vi skall har mindre utbud och dyrare, för hur många socialfall bor på landet?

Ha en självklar fredag, bjuder på ett citat av NN " Jag behöver byta miljö. Jag är uttråkad av livet i stan. Det skall bli skönt att bli uttråkad av livet på landet."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar