lördag 17 april 2010

Då så...

Nu har det gått i ett sedan tidig morgon, uppe och väckte tuppen för att hinna med allt. Sommardäck på transporten in med Ögn borstat upp henne, fick klippa av lite man som tyvärr inte gick att reda ut men men. Lastning gick jätte bra hon tvekade en halv sekund sedan for vi iväg, hon skall bo lite ovanför Sunne i ca en månad. Det kommer bli super skönt för henne för hon kommer i en flock med 5 andra hästar. Hon och Muskur fann varandra direkt och ögonblicklig kärlek tändes :) Så härligt att se islandshästar tillsammans de har ett särskilt kroppspråk och en högre kommunikation sins emellan. Detta är en super bra lösning för mej just nu, jag får hjälp och kan 100% fokusera mej på det jag gör just nu, och slipper dåligt samvete. Ann som kommer pyssla med Ögn är en glad och positiv tjej, så jag känner mej helt trygg att lämna min ögonsten till henne.
Väl hemma igen var det dags att ta tag i träningen, Akira drog kätting och jag power walka, sedan fick Max och Akira ta en tur med cykeln. Eya fick sedan dra kättingen fast lös och fri fart, fördelen med detta är att ja har nu fått power walka i 6 km och cykla i 3 km. Så jag har inte dåligt samvete för att formen inte var på topp igår.

Nej nu skall jag ut och ta ett litet dressyrpass på Buffy, hon är nu 12 veckor och nu börjar kraven....

Ha en kravfri lördag, bjuder på ett citat av Ingrid Bergman " Jag kräver ingenting, men jag vill ha allt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar