lördag 3 april 2010

Påsk afton

Idag verkar det som om vi kan få ett riktigt fint väder, igår fick vi både de ena och andra regn, snö, hagel men dagen avslutades med sol. Idag skall jag tillaga något som jag aldrig gjort förr, jag skall göra något med kalkonbröstfileér. Ska bli spännande att se vad jag hittar på, tillhör ju den typ av människor som hittar på efter vägen. Har ätit kalkon en gång tidigare och min upplevelse var att den var väldigt torr, min största utmaning blir att förhindra det. Men det är kul att testa lite nya vägar, jag är ju kött/fågel människa inte fisk människa dels kan jag inte tillaga fisk sedan klarar jag inte av benen för att inte tala om lukten...Fiska kan jag däremot uppskatta bara jag slipper närkontakt av bytet. Löjligt ja men ingen är perfekt inte ens jag ;)

Nej nu ska jag ut och njut det halvsoliga vädret.

Ha en solig påsklördag, bjuder på ett citat av Fran Lebowitz " Mitt favoritdjur är biffen." Kvarter blåkulla i Solna, är nog fullt där i påsk :)

2 kommentarer: