tisdag 20 april 2010

Negativ stress

Idag har både jag och hundarna blivit utsatta, tror dock de klarar av det bättre än mej. Sedan jag drabbades av utbrändhet i 2004 har jag svårt att hantera viss stress. Jag skulle åka för att vaccinera hundarna idag, efter mycket om och men kom vi iväg. En sak är att ha de tre stora men lilla Buffy är ju ett yrväder som inte orkar vara stilla i en sekund...och nu på en plats där det luktar konstigt och annorlunda. Men en liten stund klarar jag att organisera upp de tre stora för att kunna ägna mej åt Buffy, vad händer då jo ett ungt par kommer in och utbrister glatt och överväldignade samtidigt som de slår sig på knäna GUD VILKA FINA VOVVSINGAR....


Varpå mina vovvsingar glatt stutsar iväg :( Stressande strängt komenderar jag hundarna på plats, varpå killen säger får man inte gosa med dom....tack gode att jag då blev inkallad i ett rum. Assistensten var en medelålderskvinna som antagligen bara sett djur på vykort, jag berättade vad som skulle göras och hon börjar fråga mej om vilka preparat osv. Jag tystnader tittade på henne och sa jag vet inte! hon tittar tillbaka och säger inte jag heller! Då konstaterar jag att det är nog bäst att hon hämtar en veterinär, och som tur är kommer hon in genom dörren. Veterinären är väldigt stressad för hon hade samtidigt fått in en katt via djurskydd som skulle opereras, hon ber assistenten plocka fram det som behövs varpå ass. påpekar att några sådana preparat inte finns. Om jag var stresad innan var inget emot vad jag blev nu...Även veterinären gick i bitar och körde ut ass., både jag och veterinären stannade upp i 2 sekunder och djupandades. Hon frågade om mina hundar var stresståliga...hon såg nämligen att Eya skiftat färg från svart till vit det rasade stressmjäll av henne, och alla 4 flämtade som om de skulle sprungit jorden runt. Men efter att assistenten lämnat och vi fick fram diverse vaccin och papper lade sig lugnet. På vägen hem fick jag den jäkla huvudvärken som jag får när jag blir stressad, men nu har jag skrivit av mej och skall ta en promenad så kommer även den att släppa.


Ha en stressfri eftermiddag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar