fredag 20 november 2009

Apport

Har nu varit ute och tränat apport, försöker att göra det två gånger per dag. Måste säga att Akira och Gordon har väldigt lätt för att fatta vad det handlar om, Svea är lite mer tveksam men det lossnar nog snart även där. Har nu kommit så långt att Akira plockar upp bocken från backen på kommando, Gordon han tar den än så länge när man håller bocken ca 10cm framför näsan.

Ska erkänna att jag har inte sovit så mycket i natt, mina tankar har färdats tillsammans med Eya på väg till Malmö. Lite tråkigt att jag inte kan följa med, hade tyckt det skulle vara spännande att träffa Knud " husse " till Paw. Han är en pigg och aktiv 80-åring som även är konstnär. Lyckades hitta lite mer info om hans målningar på det fantastiska internet, min första tanke "hmm danmark, skagen ok"
Men så fel jag hade, hans målningar var långt ifrån skagen målningar så där fick jag för mina fördommar. Det jag såg väckte nyfikenhet och jag vill veta mer....JE fick lov att packa med både kamera och videokamera.

Ha en fantastiks fredag, bjuder på ett citat av Edvard Munch " För en konstnär ar det farligaste av allt att få beröm " och apport bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar