onsdag 11 november 2009

Officiellt arbetslös!

Nu kan jag sälla mej till skaran arbetslös, har varit på mitt besök till arbetsförmedlingen. Det blev ett bra möte, trevlig personal med positiv inställning. Har redan skickat in en ansökan på ett visstidsarbete som verkade spännande. Har antagligen lika stor chans som alla andra som söker, oavsett var det lite spännande att gå tillbaka i livet och erfarenheterna i CV'n.

Idag är också första dagen i mitt liv, låter konstigt? Kanske, har varit rökfri i 7 månader, efter XX år som rökare fördelarna är många men det finns en nackdel. Jag trivs med mitt nya rökfria jag men den nackdelen som finns har naturligtvis drabbat mej, viktuppgång. Men vill understryka att jag har hellre några eller som i mitt fall en massa kilo extra än att gå tillbaka som rökare. Skall inte bara skylla på ciggaretter, men orkar inte gå in på allt annat som bidragit till viktökningen.

Men idag börjar min resa tillbaka till min egen kropp, min revange på det senaste årets tragedier som drabbat mej.

Nu drar jag ett streck över mitt gamla liv.

Och välkomnar det nya


Ha en fräsch onsdag, bjuder på ett citat av Albert Einstein " Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka" och en bild på min häst Ögn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar