måndag 30 november 2009

Avklarat

Då var första advent avklarad för denna gång, var inte ens hemma utan befann mej i Lilleström utanför Olso. Vi deltog på Norsk vinnar utställningen, många hundar och mycket folk.

Det var ca 60 gordonsetter anmälda, jag tävlade i 2 x unghund Svea + Akira och i öppen med Eya.

Detta var min andra inomhus utställning, första gången var med vår saknade cavve Cippo. Jag kommer ihåg att jag hade lite svårt för sorlet som blir inomhus. Och hade det även denna gång, den som led mest var Akira. Hon var super stressad, och klarade inte att slappna av. Svea däremot var spänd först men beslutade sig för att sova sig igenom hela äventyret. Eftersom jag vet att Svea älskar att visa upp sig var det självklart att lämna över henne i Rolf Bye kompetenta händer. Själv gick jag då med Akira, som tyvärr nästa håll på att hoppa ur skinnet när domaren tittade på henne. Hon klarade inte att slappna av för att trava ordentligt utan rullade hela tiden in i galopp. Men Båda tjererna fick 1or för kvaliten och skulle in och tävla i konkurransen, Akira åkte ut direkt och jag fick sitta och titta på när Svea travar in hela klassen och slutar som 1 med ck.

Skulle sedan in med Eya, som för dagen bestämt sig för att inte alls vara delaktig. Allt gick bra ända tills Eya skulle ställa upp för domaren, sekritariatet sitter och äter mat framför näsan på henne gissa vart hennes fokus hamnade. När vi skulle in i konkurransen var hon en riktig super bitch, bestämde sig för att hunden bakom gillar hon inte, sprang och glodde surt bakåt. Tillslut lyckas hon slita sig ut kopplet och springer och stoppar näsan i rumpan på dommaren...Men vi slutade som första hund utan ck.
Svea skulle sedan in och tävla i bästa tik, men där åkte hon ut först hon är inte riktigt färdig för att tävla mot äldre tikar.
Summa sumarum är jag nöjd, jag vet att jag inte kommer utsätta Akira för utställning inomhus, Eya skall aldrig mer ställas i direkt anslutning till löp (före el. efter).

Nu ska jag gå ut med de små så de får busa med Monas border collie Falcon.

Ha en busig måndag, bjuder på ett citat av Gustave Flaubert " Framgång är ett resultat, inte ett mål. " och en bild på vår cavve cippo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar