tisdag 1 december 2009

Minus

Japp nu har vi äntligen haft minus i två dagar. Jag njuter av att kunna vara ute utan att ha lera upp till knäna. Hundarna är också gladare, har insett att julstressen har börjat för många. Inget som jag brukar lida av, har en tendens att hamna i hyperläge runt den 20 december när jag inser att jag faktiskt inte köpt julklapparna klart. Varje år tänker jag nästa år ska jag vara ute i god tid, men så sant som att solen går upp kommer jag garanterat fara runt som en iller efter den tjugonde.
Varje år så har vi i familjen sagt att nästa år ska vi inte ha så mycket mat, köpa så många julklappar osv. men likt f-benat äter vi jul mat i flera veckor eldar julklappspapper i månader. Tycks aldrig få en ände på masskonsumtionen, och det som är det mest ironiska är jag jag inte är så glad i julmat. Erkänner att jag däremot aldrig kommer att bli vuxen när det kommer till julklappar, älskar stora högar av paket färgglada papper och fina rosetter. Tycker det är så mysigt att jag kan köpa schampo & balsam och packa in i två olika paket bara för att det ska bli fler. Det viktigaste är inte innehållet utan tanken.

Min svärmor berättade att min man en jul hade gett sin syster ett stort paket, hon sken som en sol när hon fick det. Och i det stora paketet var ett mindre osv, när hon slutligen hamnade i det allra minsta paketet och öppnade det låg där en liten gråsten. Han hade lagt ner arbete på hennes present, och han hade säkert väldigt roligt under tillverkningen av paketet. Hur glad hon blev kan vi nog gissa oss till, men hon kan säkert se tillbaka och skratta åt det idag.

Vi har säker alla blivit mer eller mindre glad av en klapp, själv minns jag när jag fick ett ritblock och färgkritor av mina kusiner. Jag kände mej oerhört kränkt jag var ju 12 år och ritblock m kritor var till småungar.

Ha en riktigt kall onsdag, bjuder på ett citat av Pope John Paul II " Dumheten är också en guds gåva, men man får inte missbruka den " och en bild på Mestur som vi fött upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar