lördag 26 december 2009

?

Skall berätta lite mer ingående om en julklapp bidrog med humor. Öppnar min klapp från mina svärföräldrar, ser HH logon och blir instinktivt glad. Det var ganska tjockt men vägde inget, regnställ tänker jag kanonbra. Öppnar upp plasten och får fram en väst, en tjock vaderad väst. Hela jag börjar nu sakta formas till ett enda ? Sätter på mej västen och utropar VAD ÄR DETTA? Min kära man lyfter blicken från sina egna packet och tittar glatt, EN FLYTVÄST!

Nu bildas hela jag mycket snabbt till ett ännu mer förrvirrat ? Utroper ! Vart skall jag drunkna? Min mycket lugnare man ler stort och säger, vi har ju fått en liten plasteka med motor som vi ska ha i stugan. Jaha säger jag och tar av mej västen, och försöker komma ihåg när jag fick veta detta. Har fortfarande inte lokaliserat ett minne av att vi blivit ägare till en plasteka med motor, men jag är nu en stolt ägare till en jättefin flytväst. Och det som är lite roligt den är inte orange utan vit och riktigt snygg.

Ha en flytande annandag, bjuder på ett citat av Francois de la Rochefoucauld " Att komma ihåg att man glömt någonting är ett framsteg. " och en bild på min flytväst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar