tisdag 8 december 2009

Eftertanke

Ja i dag ska det bloggas om eftertanke...Nej, just kidding. Men däremot förtanke, vilket oftas blir glömt i eftertankens värld. Skänk en eftertanke till ditt och datt, men hur vore det om vi tog oss tid till förtanke då slipper vi all extra tid med eftertanke.

Vet jag jag brukade säga till mina barn när dom var små -tänk först prata sen, detta går lätt att inplantera även på vuxna människor tänk först agera sen. Men nej, gör som du vill och ha en eftertanke om det sedan är det som gäller nu.

Jag ska be om ursäkt till er som läser idag, men jag är irriterad, grinig och arg. Och när jag hamnar i detta tillstånd blir jag som många andra jag pekar med hela handen. Särskilt om jag blir drabbad pga någon annans dumhet.

Jag är absolut inte ofelbar, men jag gör allt för att inte oskyldiga blir utsatta för mina brister.


Så dagen idag skall tillägnas förtanken, för oavsett "dumhet är ingen egenskap utan ett självvalt tillstånd" /av mehesy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar