fredag 25 december 2009

Dagen efter

Då var det avklarat, det som vi väntat så tålmodigt på. Från det jag var liten har det aldrig serverats alkohol i samband med julen, det blev en överenskommelse som de vuxna kom fram till då. Det är något som vi fortfarande är utan på julen, denna helg blev dedikerat till barnen och så har det fortsatt. För mej är det en självklarhet att alkohol och jul inte hör ihop, men för många andra blir det inte jul om inte det finns alkohol. Och hur man väljer att göra bryr jag mej inte om, men jag är väldigt glad över att min familj valde att föra traditionen på detta sätt. Vi lägger pengar på gåvor istället, och vilka gåvor.

Är väldigt säker på att vi alla gick och la oss med ett nöjt leende på läpparna.

Jag är så tacksam över det jag fick av de mina, min dotter har prickat helt rätt och det är något som jag verkligen kommer ha nytta av. Min son lyckades röra mej till tårar med ett porträtt av min älskade Eya. Om jag inte varit nykter hade jag kanske inte uppskattat de gåvorna lika mycket. Så jag är också tacksam för mina föräldrar och mor-far föräldrar som införde nykterjul.


Ha en tacksam Juldag, bjuder på ett citat av Jean Baptiste Massieu " Tacksamhet är hjärtats minne "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar